O mnie

Temperatura: 27.0°C

Tour de Aleksandrów + dojazdówka

Niedziela, 19 maja 2013 · dodano: 19.05.2013

Zbieramy się z rana z Marcinem, Bubusem, Tomkiem i Pauliną do Aleksandrowa.
Jest cieplutko i słonecznie, ale już wiatr się rozkręca.
Na miejscu bierzemy numery, wodę i baton startowy :)
Tym razem przyjemnie i przy ładnej pogodzie spędzamy godzinkę czekając na start.

Na starcie grupy G (20-39 lat) 29 osób, widać że kilku mocnych kozaków z rowerami 10tyś+.
Start dość spokojny ale tempo mocne. Ogień zaczyna się po skręcie na Babiczki.
Peleton jedzie 47-50km/h i przy tej prędkości idzie jeszcze ucieczka trzech osób.
Czwarty próbuje ich gonić, ale poległ po kliku minutach.
Ja jadę z Tomkiem z tyłu grupy i próbuję trzymać to mocne tempo.
W okolicach Kazimierza na zakręcie, ktoś zahacza mnie z tyłu i przez to kilka osób urywa się z grupy. Ja tracę rytm i za chwilę peleton mi odjeżdża.
Wyprzedza mnie auto zamykające wyścig ale się nie poddaję i rozpędzam się za nim i dociągam z powrotem do grupy. Od Zgniłego Błota jest już pod wiatr i grupa trochę się oszczędza. Kończymy pierwszą pętlę 28,6km ze średnią 40,3km/h.
Na drugiej na wyjeździe z Aleksandrowa widzę, że Tomek wyskoczył na przód, ale za kilkadziesiąt sekund najpierw słyszę rumor a potem już widzę, że leży na jezdni bo ktoś go zahaczył. Chwila konsternacji, ale widzę że jeszcze Tomek podryguje więc jadę dalej a jego zbiera samochód zamykający.
Na zakręcie w stronę Babiczek gość przede mną puszcza koło i zostajemy z jakimś triatlonistą w trójkę jak te sieroty.
Dogadujemy się, że jedziemy równo i zrobimy sobie finisz na ostatniej prostej.
Jak się okazuje, równo się nie da jechać, bo z wiatrem dolatujemy do 50km/h a końcówkę pod wiatr jedziemy 20km/h. Po drodze mijamy Pana Hipolita lat 82 w obstawie dwóch radiowozów, który kończy swój kolejny wyścig.
W Aleksandrowie skręcamy w ulicę prowadzącą na stadion i tam jadąc na czele, widząc lekki podjazd, przyspieszam aby urwać kolegów.
Jeden odpada ale młody triathlonista siada mi na koło.
Wchodzę drugi w ostatni zakręt w lewo na prostą do mety i naciskam wszystkim co mi zostało i finiszuję pierwszy.
Niespodzianka 10 metrów za kreską... jakiś baran przechodzi w poprzek drogi z rowerem za 10 tysięcy a ja muszę ostro hamować na granicy wywrotki.
W efekcie pakuję mu się w tylne koło i nie wiem czy nie odkształcam mu przerzutki.

Moja średnia z drugiego kółka 34,3km/h czyli z wyścigu ok 37,3km/h.

Oficjalnie zająłem 21 miejsce na 29... tak to jest jak się puści grupę, ale finisz z mojej trójki też był satysfakcjonujący.
Za rok wskoczę do starszaków i może coś ugram :-)

Organizacja zawodów bardzo dobra.
Zabezpieczenie trasy rewelacyjne: strażacy i policja wstrzymująca ruch na trasach. Woda i snickers na starcie.
Z minusów to oczywiście brak elektronicznego pomiaru czasu i brak medali pamiątkowych. Co jak co, ale to zawsze jakaś pamiątka.

Powrót lajtowy na działkę, bo jak się później okazało, Tomek złamał żebro.